Tikiu armani Jėzumi mūsų visų ganytoju ir swarovski Mergele Marija…

Dar nepradėjęs rašyti pirmųjų šio teksto raidžių ausyse girdžiu šaižų vaikystėje girdėtą šauksmą „nežaisk, čia mūsų smėlio dėžė!“ Tarsi šaukiančiųjų choras turėtų visas išimtines teises reikšti svarią ir nepaneigiamą nuomonę visais tikėjimo klausimais, ar net ne tikėjimo, o tarkim apie religinių apeigų, bendravimo su Viešpačiu Dievu būdą, kuris savo blizgesiu ir pompastika akivaizdžiai prieštarauja Jėzaus Kristaus mokymui ir kelia asociacijas, labiau susijusias su aukso veršio garbinimu ir galios bei turto demonstravimu, nei su mažutėlių karalyste.

Gal palaikysite mane aklu ar neprigirdinčiu, tačiau Kristaus žodžiuose nerandu paliepimo „gausiai imkit pinigus iš ligonių ir mirusiųjų, senų žmonių, būsimų tėvų bei sutuoktinių“. Netgi niekur neaptikau informacijos, kad pats Jonas Krikštytojas būtų rinkęs rinkliavas už nardinimą į vandenį, o paskui leidęs suaukotas lėšas visiems įmanomiems kūno ir proto malonumams tenkinti, kaip tai daro dabartiniai jo „autorinių teisių“ perėmėjai.

Pastoviai sklandančios kalbos apie Lietuvos katalikų bažnyčios vyresniųjų nuolatines poilsines keliones į egzotiškas šalis, meilužių ir meilužių (vyr. g.) išlaikymą, privačius vandens katerius, liuks klasės automobilius, gali papiktinti ne vieną geraširdiškai atsisveikinusį su sunkiai uždirbtu litu, bažnytinės bendruomenės labui. Kalbama, kad vienoje Kauno bažnyčių nuo sakyklos nuolat sklinda raginimas: „Padarykite tylią auką“, kas į lietuvių kalbą išvertus reiškia – aukokite tik banknotus. O kur dar istorijos su gimtadienių šventimu ant Vilniaus Arkikatedros stogo, nuosavomis vilomis su dangų rėžiančiais bokštais ir vitražais, sugyventines ir vaikus gyvenančius po tuo pačiu stogu.

Asmeniškai teko kalbėtis su statybų įmonės direktoriumi, iš kurio bendrovės, jo teigimu, vienas žymus, nuolat iš televizijos ekranų neišlendantis bažnyčios autoritetas pareikalavo dešimties procentų taip vadinamo „otkato“ už vykdomus šventovės renovavimo darbus ir dar buitinės technikos už sumą, kurios net liežuvis neapsiverčia minėti. Galbūt mano pašnekovas sakė netiesą, tik kam solidžiam, sėkmingam verslininkui tokius dalykus iš piršto laužti?

Visa, ką matau prieš akis, tai didelį korporacinį konglomeratą, kuris savo veiklos modeliu ir metodais įvairiais istoriniais periodais nieko nesiskyrė nuo buvusių prieš Kristų religinių žinių valdomų kultų, ar dabartinių New Age sektų turinčių aiškią hierarchiją, paklusnumą ir gėrybėse skendintį lyderį.

Visai neseniai per nacionalinę televiziją žiūrėjau tiesioginę jaunimo mišių iš Madrido transliaciją, skirtą popiežiaus vizitui Ispanijoje įamžinti. Įspūdis sunkus. Auksu nuo galvos iki kojų apsirėdęs Benediktas XVI kalba jį stebinčiai milijoninei auditorijai, tačiau toje kalboje, atmetus aptakius, išdailintus žodžius, nėra nieko išskyrus bažnyčios kaip dieviškos institucijos išaukštinimą, ir raginimą vartoti jos paslaugas: „Leiskite jums taip pat priminti, kad tikėjimu sekti Kristų, reiškia eiti su Juo bendrystėje su Bažnyčia. Neįmanoma sekti Kristaus vieniems. Kas pasiduoda pagundai eiti „savais keliais“ arba tikėjimą išgyventi vadovaudamasis šiandien visuomenėje vyraujančia individualistine mąstysena, tam gresia rizika niekados nesusitikti su Jėzumi Kristumi arba nusekti paskui netikrą jo atvaizdą.“

Kas tai jei ne Kristaus savinimasis? Tarsi visos dangun patekimo licencinės teisės priklausytų RKB. Taip tikėjimo skleidimas mikliais rankų judesiais keičiamas prekyba sakramentais, teigiant, kad kokybišką, dangaus standartus atitinkančią prekę rasi tik pas mus. Juk jei individualus sąlytis su Kristaus mokymu pasiekiamas vienuoliams atsiskyrėliams, kodėl jis negali būti pasiekiamas ir individualiems pasauliečiams? Nes kai meldiesi kartu Dievas geriau girdi? Rimtai?! Keista bet pamoksle nieko neišgirdau apie žmogaus santykį su žmogumi, nieko apie susitaikymą, atleidimą, nieko ką turėtų kalbėti tikras krikščionis.

Suprantu, kad po šio teksto publikacijos gali kilti daugybė pasipiktinimo, kaltinimų, išvedžiojimų, neigimo. Tačiau norėčiau suformuluoti pretenziją bažnyčiai elementariu klausimu į kurį ir jūs galite pabandyti atsakyti: ar jums patinka kai kažkas kraunasi turtus kitų žmonių nuoširdaus tikėjimo šventais dalykais sąskaita?


18 Responses to “Tikiu armani Jėzumi mūsų visų ganytoju ir swarovski Mergele Marija…”

  • Mėsgalis Says:

    Gan teisingas straipsnis. Siūlyčiau paskaityti Mario Puzo knygą „Šeima“, kuri pasakoja apie popiežių Bordžiją. Pamatysi, kad bažnyčia niekuo nepasikeitusi per amžius.

    Na o krikščionybė apskritai yra kvaila religija, kurioje nėra jokios logikos. Pvz. kažkokį gerą žmogų paėmė, sumušė, išprievartavo, supjaustė gabalais ir pakasė. Krikščionis tau pasakys, jog dievas jam nepadėjo, nes „jo keliai paslaptingi“. Aha… Žudikas irgi matyt yra „paslaptingas“…

    Apskritai manau, jog visos dirbtinės (ne gamtą garbinančios) religijos atsirado lyg įstatymų atitikmuo. Tada buvo pastebėta vidinė nauda ir ta idėja iškrypo.

  • buržujus Says:

    Heh, spaudžiu šimtą Like’ų. Net norisi, kad tokie įrašai atsirastų pas mane svečio teisėmis. Stipru, bet ir pasverta.

  • random Says:

    laikas dievui mirti ar dar ne?
    2020metais Lietuvos miesteliuose atsiranda erdvios vėsios patalpos tinkamos atsisveikinti, kurių savininkai nėra UAB „Bažnyčia“
    tikėtina, nelabai?

    8. Nekalbėk netiesos
    pasakos yra melas?

  • planky Says:

    nu čia tai superinis straipsniukas. Visiškai mano nuomone :)O vienoj vietoj tai mane sužavėjo „tyli auka“.

  • kyska Says:

    tikiu, kad įrašo autorius, sutapus laimingoms aplinkybėms, lygiai taip pat mėgautųsi meilužių teikiamais malonumais, turėtų keletą žmonų ir tiek pat sugyventinių, vaikščiotų rožių žiedlapiais nubarstytais „kašmyrais“ ir t.t. ir t.t. Kieno tikėjimas stiprus, to nežeidžia laikinojo pasaulio bjaurastis.

    O neatsibodo gerbiamiems „blogeriams“ tas pseudokategoriškumas ir badymasis rodomaisiais pirštais??? Ir tas nuolatinis dogmų neigimas kitomis dogmomis? Kada pradėsite siūlyti sprendimus? Ar tokiems dalykams vis tik drąsos ir košytės galvoje mažoka?

  • Saulius Rimkus Says:

    Mykolai, dėkui už gerus žodžius, man didelė garbė. 🙂

  • jakatau Says:

    teisingi pastebejimai. baznycios einamas kelias niekuo neprimena to kas parasyta naujajame testamente. patys sukure pasaka ir patys ja neseka

  • sociuke Says:

    šis pasipiktinimas yra keistas, nes bažnyčia nuo amžių buvo turtinga ir daug turtų turėjo. Šiuo metu, kai vyksta sparti sekuliarizacija visuomenėje bažnyčios atstovai gauna ne tiek ir daug nėra jie tokie klestintys kaip rašoma. Pvz., kaimo bažnyčiose klebonas vos turi už ką benzino užsipilti. Mietuose kontingentas kiek turtingesnis, bet kiek Jūs manot surenka aukų kunigas jei ateina 20 bobelių ir meta po porą litų, nemanau, kad lobsta. Aišku su Vilniumi yra kiek kitaip. Pvz., daugelis pastatų pilies g. priklauso bažnyčiai, o ši nuomoja juos kavinėms, parduotuvėms, viešbučiams., bet aš tame nieko blogo nematau. Jei žmogui reikia psichologinio nusiraminimo, gyvenimo prasmės vizijos, žmogus už ją ir susimoka. Bažnyčia teikia „religines“ paslaugas, todėl visiškai natūralu, kad turi užsidirbti ir kažkaip išgyventi. Jei žmonės tokie dosnūs, tai čia jau jų reikalas. Žmonės juk moka ir už psichologo konsultacijas 🙂

  • Teta Says:

    Pagaba, kuo daugiau blaiviai mastanciu zmoniu, tuo geriau. Turbut palaikymo susilauki tik is i save panasiu erodu, o tie, kurie nesa i sita UAB savo litus turbut tave isvadintu setonu 🙂

  • liberalas Paulius Says:

    Galima apsieiti ir be bažnyčios paslaugų. Tad skųstis jai savanoriškai žmonių sumokamais pinigėliais nederėtų. Galų gale, kam skųstis rinkliavomis, požiūriu į tikėjimą ir pan. jeigu net nelaikai savęs tos bažnyčios dalimi.

    Su bažnyčia yra viena problema. Ji yra stiprus lobby turintis rimtą palaikymą visuomenėje. Tad politikoje jos vaidmuo yra per didelis ir mano manymu – net žalingas. Dogmos keliamos į įstatymus. Čia – problema. Pinigėliai, kurių nebūtina nešti į bažnyčios kasą bei išganymo doktrina yra skirti paniurzgėjimui. Tačiau to nelaikau rimta problema. Tai žmonių pasirinkimas.
    Įstatymai prastumti bažnyčios – čia jau diktatas.

  • Saulius Says:

    Labai patiko straipsnis, ironiškai teisingas:)

    Man pačiam dar nuolat kirba mintis, kad jeigu jau taip yra priimta už visas bažnyčios „paslaugas“ susimokėti, tai bent jau jos turėtų būti apmokestinamos.

  • sociuke Says:

    Liberalui Pauliui: na jei zmones naudojasi baznycios paslaugomis vadinasi ju visuomenei dar reikia 🙂
    O del itakos visuomeneje tai nera ji tokia ir didele, zinoma yra, taciau veikia ne tik baznycios lobistine itaka, bet ir uz kai kuriu istatymu stovi verslo ir kitos lobistines grupes, tik mes to nlb zinom, nes apie tai atvirai nesakoma, o baznycia issako savo pozicija garsiai, tad taip ir atrodo, kad baznycia per daug kisasi i pasaulieciu gyvenima. Bet kisasi visi, kas netingi. Dar kitas dalykas yra demokratija – daugumos valdzia, jei baznycios pozicija turi daug salininku – tai daugumos nuomone. O mums gal tik saujelei zmoniu tai nepatinka 🙂 Gyvenimas visuomeneje ir valstybeje vercia zmones taikytis su kitais ir kazkaip sugyventi. Bet vertybes keicia vienos vertybes ir t.t. tai tiesiog naturalu ir zmogiska 🙂

  • sociuke Says:

    Sauliui: o del baznycios paslaugu apmokejimo, tai baznycia tuo uzsiima jau seniai, kai dar nebuvo visokiu PVM’u ir pan. Bet apskritai jauciamas gana didelis baznycios ir valstybes gyvenimo atskirimas. Pvz., tarpukario Lietuvoje daug dvasininku buvo politikai, priklause politinems partijoms. Cia visos tarpukario krikscioniu demokratu istorijos ir kunigu itakos nedestysiu, bet tuo metu baznycios itaka buvo milziniska. Kunigams buvo net mokami atlyginimai, juos mokejo valstybe, jei netikit pasidomekit. Mano nuomone, siuo metu baznycios itaka yra zenkliai susilpnejusi. Be to yra ne viena religine bendruomene Lietuvoje, tik aisku, jos maziau zenklios. Pvz., munistai, mormonai, bahajai, jehovos liudytojai dar griezciau kontroliuoja savo bendruomeniu narius. Tik jau kaip minejau ju itaka visuomeneje mazesne, nes didziausia yra kataliku bendruomene. Cia reiktu tiesiog didesnio atskirimo baznycios nuo valstybes gyvenimo, bet tai sunku, nes tarkim valdzioje TSKD su Degutienes sparnu, kuris yra pakanakamai „religiskai nusiteikes“, o ji Seimo pirmininke, o Seime „gimsta“ istatymai.

  • svečio įrašas #01 – Saulius Rimkus – Buržujaus rašinėliai Says:

    […] rašytojas, atkyvistas, socialiai atsakingas dekonstruotojas ir šiaip paprastas žmogus. Parašė šį įrašą savo tinklaraštyje, bet mielai sutiko pasidalinti ir su mano skaitytojų kompanija. […]

  • kept Says:

    1.

    Keista bet pamoksle nieko neišgirdau apie žmogaus santykį su žmogumi, nieko apie susitaikymą, atleidimą, nieko ką turėtų kalbėti tikras krikščionis.

    Nors nepasigilinta į tai, kad pagrindinė Jaunimo dienų tema buvo, grubiai tariant, Bažnyčios įkūrimas, vistiek keista, nes aš tai girdėjau.

    Dievo meilė skatina mus padėti tiems, kuriems nesiseka, nepraeiti abejingai pro žmogaus kančią. Dievas iš mūsų laukia, kad dosniai dalytumės tuo, ką turime brangiausia – sugebėjimu mylėti ir atjausti.

    2.

    …nėra nieko išskyrus bažnyčios kaip dieviškos institucijos išaukštinimą, ir raginimą vartoti jos paslaugas: „Leiskite jums taip pat priminti, kad tikėjimu sekti Kristų, reiškia eiti su Juo bendrystėje su Bažnyčia. Neįmanoma sekti Kristaus vieniems. Kas pasiduoda pagundai eiti „savais keliais“ arba tikėjimą išgyventi vadovaudamasis šiandien visuomenėje vyraujančia individualistine mąstysena, tam gresia rizika niekados nesusitikti su Jėzumi Kristumi arba nusekti paskui netikrą jo atvaizdą.”

    Autorius mato čia Bažnyčią kaip institucija, o aš matau, kaip žmonių bendruomenę. Ir NT ją taip mato, kiek mano protas tai suvokia (Apd 2, 1-13). Popiežius apie tai ir kalba – „be bendrystės su savo Bažnyčia (a.k.a. Bendruomene) kelio link Kristaus nerasi”.

    Kas tai jei ne Kristaus savinimasis? Tarsi visos dangun patekimo licencinės teisės priklausytų RKB

    Kristų savinasi Jo Paties sukurta Bažnyčia? Lyg ir logiška : )

    Juk jei individualus sąlytis su Kristaus mokymu pasiekiamas vienuoliams atsiskyrėliams, kodėl jis negali būti pasiekiamas ir individualiems pasauliečiams?

    Gali, bendrystėje su Bažnyčia. Vienuoliams atsiskyrėliams taip pat. Tik per bendrystę su savo Bažnyčia jie ir atiskiria nuo, sakyčiau, „šiandien visuomenėje vyraujančios individualistinės mąstysenos” : )
    3. Smagu, kad mėginama gilintis, bet straipsnis lėkštokas. Visi paskutiniu metu mano randami straipsniai apie „blogąją Bažnyčią” lėkštoki, nes autorių Bažnyčia nepažįstama apskritai. Ypač tose vietose, kur Bažnyčia kaip institucija bandoma linčiuoti dėl paklydėlių Jos narių. Mano uošvio draugui žydų tauta irgi yra bloga, nes vienas žydas išdavė visą būrį partizanų, o man daug labiau gėda už pačius lietuvius, kurie tuos būrius išduodavo vieną po kito.

    Viešpats su Jumis : )

  • kreivarankis Says:

    Kept,
    visai neblogai – patiko argumentai. Nesu didelis katalikybės šalininkas, bet visokie popsovi maištautojai irgi kiek jau spėjo pabosti.

  • amie kusaite Says:

    ar jums patinka kai kažkas kraunasi turtus kitų žmonių nuoširdaus tikėjimo šventais dalykais sąskaita?
    Tą klausimą galima perfrazuot „šventais dalykais“ pakeičiant į „Apple“, „Gucci“, „Rolls Royce“ ir tt- jie visi kraunas turtus iš kažkieno tikėjimo. Ar man patinka? Taip, jei aš kraunuos, kraunantiem irgi patinka, nes jie savo noru krauna, taip, kad nėra nuskriaustų ir mažutėlių, kuriuos reiktų gint.
    Visos bažnyčios yra paslaugų tiekėjos, yra konkurencija, paklausa- rinka ir rinkos kainos, o jų prekę arba perki arba ne.Užmušk mane, bet nesuprantu, kodėl reikia gint pirkėjus nuo pardavėjo laisvos rinkos sąlygom.
    Na nebent LABAI norisi pigių reitingų, tada visos priemonės pateisinamos.Su tuo ir sveikinu 🙂

  • rolandas kausas Says:

    bravo, kaip pirstu i aki